آموزش پوش نوتیفیکیشن برای فروشگاه های اینترنتی

 

پوش نوتیفیکیشن چیست؟

یکی از روش‌های موثر برای اطلاع‌رسانی به کاربران در فروشگاه‌های اینترنتی است. این نوع اطلاع‌رسانی، امکان ارسال پیام‌های هوشمند به کاربران را فراهم می‌کند و می‌تواند در افزایش فعالیت و فروش در فروشگاه شما تأثیرگذار باشد. در زیر، چند نکته مهم برای پوش نوتیفیکیشن در فروشگاه اینترنتی آورده شده است

پوش نوتیفیکیشن‌هاچگونه کارمی‌کنند؟

هنگامی که یک اعلان جدید ارسال می‌شود، سرور موبایل یا کامپیوتر پیامی را به کانال ارسال می‌کند؛ بعد پردازش، پیام به دستگاه تحویل داده می‌شود. ارسال پوش نوتیفیکیشن در همه سیستم‌عامل های اندروید ، ای او اس  ویندوز امکان‌پذیر است. علاوه‌ بر تنوع سیستم عامل، مرورگرهای مختلف مانند سافاری و کروم و فایرفاکس نیز اعلان‌های دیجیتالی را نشان می‌دهند. این پیام به‌عنوان یک پاپ آپ درصفحه نمایش کاربر یا صفحه  تلفن همراه نمایش داده می‌شود.

تنوع سیستم‌های عامل برای اجرای استراتژی تبلیغات از کانال‌های مختلف، اهمیت دارد. برای مثال استفاده از نوتیفیکیشن تبلیغاتی، سرویس ارسال پیامک و ایمیل مارکتینگ در همه کامپیوترها و ورژن‌های مختلف گوشی‌‌های
قابل اجرا هستند. به‌ این‌ترتیب شانس دیده شدن پیام تبلیغاتی افزایش می یابد.

مزایای استفاده از پوش نوتیفیکیشن چیست؟

برای دستیابی به  ویژگی برتری نسبت به رقبا باید راهکارهای مختلفی را برای اجرای استراتژی در نظر بگیرید. یکی از این راهکارها استفاده از نوتیفیکیشن تبلیغاتی است. در ادامه به بررسی مزایای این روش و نحوه ایجاد وجه تمایز با رقبا می‌پردازیم.
اولین مزیت تبلیغات پوش نوتیفیکیشن، دسترسی آسان کاربر پوش نوتیفیکیشن‌ها بدون دخالت کاربر ارسال می‌شوند؛ ازاین‌رو دریافت اعلان هزینه و انرژی از کاربر نمی‌گیرد. ارتباط گرفتن کاربر با  نوتیفیکیشن‌ها در کمتر از چند ثانیه انجام می‌شود. پس بنابراین پیامی که روی صفحه گوشی یا دسکتاپ ظاهر خواهد شد، باید طبق قوانین کپی رایتینگ نوشته شود. این قوانین باعث انتقال پیام در کمترین زمان ممکن با تاثیرگذاری مثبت بالا می‌شوند. قوانین کپی رایتینگ برای تولید محتوا در متن‌های پیامکی مثل متن تبلیغ فروشگاه اینترنتی، نصب بنر و پوش نوتیفیکیشن اهمیت دارند.

 

موارد استفاده از تبلیغات پوش نوتیفیکیشن؛

استفاده از پوش نوتیفیکیشن فقط برای تبلیغات و ترغیب شدن مشتری به خرید محصولات نیست. با استفاده از این راهکار امکان بهبود تجربه مشتری در استفاده از کسب‌و‌کار شما وجود دارد. در ادامه به موارد استفاده از نوتیفیکیشن  می‌پردازیم.

1- اعلان سبد خرید رها شده: گاهی اوقات کاربر خرید خود را فراموش و سبد خرید را بدون پرداخت رها می‌کند. با این  پیام به او یادآوری می کنید تا برای پرداخت اقدام کند.

2-اعلان اطلاع‌رسانی: نوتیفیکیشن اطلاع‌رسانی تنوع بالایی دارد و برای موارد مختلف مثل محصولات جدید، پیشنهادهای ویژه، هشدارهای حساب و پرداخت‌های انجام شده ارسال می‌شود.

3-اعلان وضعیت اشتراک: برای مثال «کاربر گرامی فقط سه روز از اشتراک شما باقی‌مانده است، در صورت تمایل به تمدید اشتراک روی لینک کلیک کنید.»

این نکته رو در نظر داشته باشید که ارسال نوتیفیکیشن به‌تنهایی باعث افزایش آگاهی از برند یا بیشتر شدن فروش نخواهد بود. برای اثرگذاری این روش باید یک سری نکات را در نظر بگیرید. محتوای نمایشی در پوش نوتیفیکیشن باید تا جای ممکن کوتاه، اما کاربردی باشد. یعنی در همان چند کلمه کوتاه نیز باید پیام را کامل به مخاطب منتقل کنید. افزودن تصویر به نوتیفیکیشن تبلیغاتی باعث سریع ترشدن انتقال پیام می‌شود. علاوه‌بر این رعایت این نکات، از ارسال اعلان‌های مکرر و ایجاد مزاحمت خودداری کنید.

انتخاب پلتفرم مناسب:


برای ارسال پوش نوتیفیکیشن، می‌توانید از پلتفرم‌های خدمات پوش مانند(push notification services) استفاده کرد

راه اندازی پوش نوتیفیکیشن:

در پنل مدیریت فروشگاه ، بخشی برای تنظیمات پوش نوتیفیکیشن را فراهم کنید.

توضیح دهید که کاربران چگونه می‌توانند این نوع اطلاع‌رسانی را فعال یا غیرفعال کنند.

نوع پویش نوتیفیکیشن:

 

از انواع مختلف پوش نوتیفیکیشن مانند اطلاعیه‌ها، تخفیفات و پیشنهادهای ویژه استفاده کنید.

زمان بندی موثر:

 

توجه داشته باشید که زمان ارسال پوش نوتیفیکیشن نقش مهمی در جلب توجه کاربران دارد. از زمان‌هایی استفاده کنید که بیشترین فعالیت کاربران داشته باشد.

شخصی‌سازی:

 

پیشنهاد می‌شود که پوش نوتیفیکیشن‌ها را شخصی‌سازی کنید. به افراد به نام خودتان و با اطلاعات مرتبط با خریدهای آن‌ها ارسال کنید.

متن جذاب و راهنمایی:

 

از متن‌های جذاب و راهنمایی استفاده کنید تا کاربران را به اقدام ترغیب کنید. مثلاً اطلاعیه‌های مرتبط با تخفیفات، محصولات جدید یا تازه‌های فروشگاه را بیان کنید.

مدیریت تعداد پوش نوتیفیکیشن:

 

از ارسال پوش نوتیفیکیشن‌های متعدد در یک زمان خودداری کنید تا از احتمال خستگی کاربران جلوگیری شود.

آمار و تحلیل:

 

استفاده از ابزارهای تحلیلی برای نظارت بر بازدهی پوش نوتیفیکیشن‌ها و تصحیح استراتژی‌های ارسال.

با اجرای این نکات و به‌کارگیری استراتژی‌های موثر، می‌توانید از پوش نوتیفیکیشن به عنوان یک ابزار قوی برای افزایش فروش و رضایت مشتریان در فروشگاه اینترنتی خود بهره‌مند شوید.

 

روش ایجاد پوش نوتیفیکیشن در وردپرس

شما برای ارسال نوتیفیکیشن یا هشدار به کاربران و دعوت از آنها برای ورود به سایت وردپرسی خود میتوانید از پلاگین های مخصوص این کار استفاده کنید
این افزونه ها سایت شما را به ارائه دهندگان سرویس های پوش نوتیفیکیشن متصل میکند. plugin های زیادی برای اضافه کردن پوش مسیج به وردپرس وجود دارد که برخی از آنها را در زیرمشاهده میکنید

PushAlert – Web Push Notifications : رایگان – تا حداکثر 3000 مشترک

PushEngage : دارای پلن های رایگان تا حداکثر 2500 مشترک

PushCrew : رایگان – تا حداکثر 2000 مشترک

PushAssist : رایگان – تا حداکثر 2000 مشترک

OneSignal : رایگان – با دسترسی های محدود

برای انتخاب بهترین سرویس push notification باید به نکات و مسائل مهم بسیاری دقت کنید.

کلام اخر

اگر یک فروشگاه اینترنتی دارید، یکی از مهمترین اقداماتی که می‌توانید انجام دهید این است که تولید محتوا مرتبط با محصولات خود انجام دهید. از تبلیغات پوش نوتیفیکیشن استفاده کنید و این اطلاعات خاص را در اختیار مخاطبان خود قرار دهید.

انجام همین کار ساده در بلند مدت باعث برندسازی فروشگاه شما می‌شود. اگر توانایی ساخت صفحه ورود و جذب اطلاعات کاربرانی که با نوتیفیکیشن وارد سایت می شوند را داشته باشید، می‌توانید سودآوری و فروش خود را به شدت بهبود دهید.

همچنین می‌توانید به صورت دوره پیشنهاد فروش برخی از محصولات خود را نیز برای کاربران ارسال کنید و بیشتر بفروشید.

امیدوارم که با خواندن این مقاله متوجه شده باشید که پوش نوتیفیکیشن چیست و چرا باید از پوش نوتیفیکیشن استفاده کرد

پوش نوتیفیکیشن برای فروشگاه های اینترنتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات جدید