استفاده از پوش نوتیفیکیشن یک راه تبلیغاتی مدرن است که این روزها بخاطر دیجیتای شدن اکثر بیزینس ها، افراد به دنبال استفاده از این سرویس برای ارسال پیام های تبلیغاتی خود هستند. ارسال نوتیف ها برای مقصد های تبلیغاتی و بازاریابی طراحی شده است و برای شما به عنوان صاحب وب سایت یا اپلیکیشن مزایای زیادی را به همراه دارد در واقع پوش یک نوع تبلیغ آنلاین محسوب می شود و بازدهی بالایی را به همراه دارد، این پیام می تواند شامل متن عکس یک ویدئو تبلیغاتی و صدا و یا یک لینک باشد.
1. دسترسی به مخاطبان یا کاربران هدف یک راه استفاده از پوش نوتیفیکیشن
وقتی کاربران اپلیکیشن شما را نصب می کند دسترسی های به کاربران داده می شود مثلا برنامه شما به لوکیشن کاربر دسترسی دارد و در این حالت شما می توانید با توجه به موقعیت مکانی کاربر برای او پیام پوش نوتیفیکیشن ارسال کنید.
2- افزایش بازگشت کاربران
با برگشت کاربران به اپلیکیشن یا وب سایت شما می توانید عملکرد و رفتار او را تحلیل کنید وقتی کاربران پیام پوش نوتیف را در گوشی شان می بیند ممکن است به اپلیکیشن و وب سایت شما برگردند و این می تواند یکی از مفید ترین نتیجه ها برای استفاده از پوش نوتیفیکیشن ها باشد.
3– افزایش نرخ تبدیل
پوش نوتیفیکیشننه تنها باعث افزایش نرخ مشتری می شود بلکه نرخ تبدیل را هم زیاد می کند مثلا پیامی که حامل کد تخفیف برای مشتری ها می باشد توجه آنها را جلب می کند و در نهایت باعث خرید مشتری می شود.
4- افزایش تعامل در اپلیکیشن
استفاده از پوش نوتیفیکیشن روشی موثر برای افزایش تعامل با کاربرها و ایجاد رابطه با آنها می باشد برای کاربران پیام پوش نوتیف ارسال کنید و لینک دانلود نسخه جدید اپلکیششن را در آن قرار دهید در این حالت پوش نوتیفیکیشنی که کاربران به صفحه دانلود هدایت می کند دقیقا همان چیزی است که کاربران احتیاج دارند.
5- کم هزینه بودن پوش نوتیفیکیشن
هزینه ارسال پوش نوتیف نسبت به پیامک و ایمیل ها بصورت انبوه کمتر می باشد به این دلیل که کاربران به اختیار خود اجازه ارسال پیام در پوش نوتیفیکیشن را داده و احتمال باز کردن پیام ها در این روش بسیار بالاتر از پیامک و ایمیل است.
6- کنترل کامل تنظیمات تبلیغات در استفاده از پوش نوتیفیکیشن
شما می توانید انتخاب کنید پوش نوتیف شما به مخاطبان کدام استان کدام شهر و حتی کدام محله ارسال شود.
همچنین انتخاب ساعت و تاریخ ارسال پوش نوتیفیکیشن امکان پذیر می باشد حتی می توانید مشخص کنید پوش نوتیف شما فقط برای موبایل و یا دسکتاپ یا هر دو ارسال شود.
7- گزارش کامل تبلیغات پوش نوتیفیکیشن
یک گزارش کامل درباره تعداد افرادی که روی تبلیغ کلیک کرده اند، نرخ تبدیل و سایر موارد مهم در اختیار شما گذاشته می شود تا بهتر از قبل تصمیم بگیرید و عمل کنید.
8– دسترسی به میلیون ها کاربر
استفاده از پوش نوتیفیکیشن می تواند باعث شود به میلیون ها کاربر وب سایت های معتبر دسترسی پیدا کنید آن هم بدون اینکه نیاز باشد با هر کدام از وب سایت ها جداگانه مذاکره کنید.
9- مدیریت هزینه ها
برای اینکه بتوانید بهینه خرج کنید دو مدل پرداخت هزینه وجود دارد پرداخت به ازای ارسال و پرداخت به ازای کلیک.
اگر برای شما مهم است کاربران روی تبلیغات کلیک کنند مدل دوم گزینه مناسب تری می باشد ولی اگر به دنبال اطلاع رسانی گسترده اید مدل اول منطقی تر است.
10- استفاده از پوش نوتیفیکیشن برای تحویل تضمینی پیام ها
یکی از معایبی که سایر روش های تبلیغاتی مانند ایمیل مارکتینگ دارند این است که به دلیل اسپم ممکن است بسیاری از پیام های تبلیغاتی شما به اسپم منقل شود و توسط کاربران دریافت نشود اما یکی از مزیت های پوش نوتیفیکیشن این است که شما خیالتان بابت پیام های دریافت شده توسط کاربران راحت است.
11- ساخت پوش نوتیفیکیشن ساده است
ساخت پیام ساخت پوش نوتیفیکیشنبسیار سادهآسان و سریع است که نیاز به زحمت زیادی نسبت به ایمیل مارکتینگ ندارد.
12- کاربران غیر حرفه ای را به سرعت جذب می کنید
همیشه تمامی کاربران شما مسلط به اینترنت و فضای وب سایت نیستند شما می توانید استفاده از پوش نوتیفیکیشن و با ارسال پیشنهاد های وسوسه بر انگیز بدون هیچ دردسری این کاربران را به سمت خود جذب کنید.
13- نیازی به شماره تلفن و ایمیل آدرس کاربران ندارید
نیازی به ثبت اطلاعات مشتری نیست و شما تنها با آی پی کاربران خود می توانید با آنها در ارتباط باشید.
14- با کمترین تلاش بیشترین تاثیر را می گذارید
به علت اینکه پیام پوش نوتیفیکیشن در یک کانال متفاوت (مرورگرها) به نمایش در می آید یقینا توجه مخاطب شما را بیشتر جلب خواهد کرد بنابراین می توانید تاثیر گذارترین پیام ممکن را به مخاطب خود بفرستید.
15– به مخاطبین خود همیشه دسترسی دارید
با استفاده از پوش نوتیفیکیشن ها همیشه می توانید پیام های خود را به دست مخاطب های خود برسانید حتی زمانی که مشغول بازدید از وب سایت یا اپلیکیشن شما نباشند.
16– هدایت مشتری به سمت خرید درون فروشگاهی
این مکانیزممی تواند به شما کمک کند تا پلی بر شکاف بین کانال های آفلاین و آنلاین ایجاد کنید و یک تجربه در تمام کانال ها برای همه مشتریان خود فراهم کنید.
17– حفظ مشتریان
حفظ مشتریان چالش بزرگتری نسبت به جذب مشتریان جدید می باشد با این وجود پوش نوتیفیکیشن می تواند این مشکل را حل کند.
18- استفاده از پوش نوتیفیکیشن با فرایند دلخواه
این فرایندی است که به مشتریان این امکان را می دهد تا پیام های پوش نوتیف خود را به واسطه تنظیمات درون اپلیکیشن موبایل مدیریت کنند اپلیکیشن موبایل باید فرایند دلخواه را به کاربر ارائه دهد تا اطمینان حاصل شود که کاربر اپلیکیشن اجازه ارسال پیام های پوش نوتیفیکیشن را به آنها داده است.
19– ارائه بروز رسانی های زمان واقعی
فرقی نمی کند که در مورد شرایط آب هوایی است یا امکان رد یابی یک بسته شما می توانید بروز رسانی زمان واقعی را با استفاده از پوش نوتیفیکیشن به کاربر خود ارسال کنید.
20– پوش نوتیفیکیشن برای کاربران آزار دهنده نمی باشد
کاربران می توانند نسبت به عضویت در سرویس پوش نوتیف مختار باشند پوش نوتیفیکیشن هر چقدر کوتاه تر نرخ کلیک آن بالاتر می رود.
21– افزایش میزان فروش
زمانی که برای مشتریان قدیمی خود یا کاربرن علاقمند پیامی ارسال می کنید و آن ها را از تخفیفات ویژه موجود شدن کالا های پر طرفدار و غیره مطلع می سازید به احتمال بسیار بالا اقدام به خرید می کنند.