logo


۰۲۱-۴۴۹۶۵۳۸۳

نکات مهم برای افزایش راندمان سرویس نوتیفیکیشن

پوش نوتیفیکیشن یکی از روش های موثر برای تبلیغات اینترنتی محسوب میشود. در این مقاله قصد داریم تا راهنمای استفاده از نوتیفیکیشن را بیان کنیم.

نوتیفیکیشن چیست ؟ چگونه کار می کند؟

زمانی که شما به سراغ تلفن همراه خود می روید و قفل صفحه را با می کنید احتمالا با پیام های زیادی در نوار اعلانات ر به رو می شوید. این پیام ها همان نوتیفیکیشن هستند. این نوتیف ها پیام های مهم را به شما نشان می دهند و اغلب به صورت خودکار در تلفن ها فعال می شود . نوتیف

ابزاری برای اطلاع رسانی به کاربران می باشد که قابلیت کلیک دارند. بدین ترتیب کاربر می تواند با کلیک روی آن نوتیف وارد برنامه مورد نظر شود .

نوتیفیکیشن ها قابلیت تنظیم شدن دارند. البته این تنظیمات با توجه تفاوت گوشی ها و سیستم عامل ها ، متفاوت است پس نمیتوان مسیر واحدی برای تنظیم نوتیف ها در نظر گرفت.

چگونه خدمات نوتیفیکیشن ها را فعال کنیم ؟

نوتیف به صورت خودکار رو دستگاه ها فعال می شود  اما ممکن است برنامه های برای فعال سازی نوتیف نیازمند یک سری تنظیمات باشند.  به همین دلیل باید به صورت دستی نوتیف های آن برنامه را روشن کنید.

به طور کلی برای روشن کردن نوتیف در اندروید 11 به بالا ، باید مراحل زیر را طی کنید :

  • وارد app & notification در قسمت setting می شویم.
  • حال وارد قسمت notification می شویم و بعد وارد قسمتadvanced می شویم.
  • در مرحله اخر باید برای خاموش یا روشن کردن نوتیفیکیشن وارد قسمت allow notification snooze شویم.

 

خدمات نوتیفیکیشن ها

اگر نوتیفیکیشن گوشی خود را غیر فعال کنیم چه اتفاقی خواهد افتاد؟

در صورت خاموش کردن اعلان ها شما دریافت نوتیف را دست نمی دهید و نوتیف ها در بخش نوار اعلانات نمایش داده می شود و همچنین می توانید وارد تنظیمات شده و طبق الگوی بالا، نوتیف را روشن کنید.

چه سیستم هایی می توانند از نوتیفیکیشن پشتیبانی کنند؟

  • سیستم های مربوط به مدیریت محتوا: مانند وردپرس
  • اسکریپت های مرکز آپلود : مانند کلیجا
  • اسکریپت های انجمن ساز: مانند زنفورو

راهنمای استفاده از نوتیفیکیشن ها چه مزایا و کاربردی برای ما دارد؟

استفاده از خدمات نوتیف ها بسیار متفاوت تر از اس ام اس و ایمیل می باشد. برای استفاده از نوتیفیکیشن نیازی به دریافت اطلاعات زیادی مانند ایمیل یا شماره تلفن کاربران نمی باشد و این برای کاربران بسیار مطلوب تر می باشد . همچنین نوتیف ها اغلب رایگان هستند و این قابلیت میتواند نوتیف را از بقیه خدمات تبلیغاتی متمایز سازد.

استفاده از این قابلیت بسیار جذاب و پر از ویژگی های کاربردی می باشد؛ که در حال حاضر به چندتا از مزایای آن می پردازیم :

  • ارتباط و تعامل خوب و موثر با کاربران: با این قابلیت می توان کاربران را از رویداد های وبسایت و اپلیکیشن خود مطلع کنیم . میتوان برای آنها نوتیف ، به روزرسانی ، خرید ، شرکت در یک جشنواره و … ارسال کنیم.
  • شناخت بیشتر از کاربران و تحلیل رفتار و عملکرد آنها: از طریق ارسال نوتیف می توان به اینکه که در چه زمان هایی و چه مکان هایی کاربران بیشترین بازدهی رو دارند، دسترسی داشته باشیم.
  • راحتی در استفاده: نوتیفیکیشن ها پیچیدگی خاصی ندارند، ظاهر آنها بسیار ساده و کاربر پسند می باشد.

 

راهنمای استفاده از نوتیفیکیشن

نوتیفیکیشن های تبلیغاتی چیست؟شکل ظاهری آنها چگونه است؟

نوتیف های تبلیغاتی اغلب از سوی وب سایت ها یا اپلیکیشن هایی مانند دیجی کالا ارسال می شود .  این تبلیغات می تواند یک کد تخفیف محصولات ، اطلاع از موجودی محصولات جدید و…  باشد.

اغلب این نوتیف های تبلیغاتی به شکل افقی و مستطیلی شکل می باشد که دارای یک تیتر تبلیغاتی جذاب ، یک آیکون و یک متن بلندتر از تیتر است .

مهم ترین بخش این تبلیغات تیتر آنهاست. زیرا اولین خطی است که درشت تر در تبلیغات به نمایش در می آید و کاربران اغلب آن هارا دقیق تر می خوانند.

آیکون ها به شکل مربعی یا دایره ای بوده و در گوشه راست یا چپ تبلیغ قرار می گیرند.

بازدهی نوتیفیکیشن های تبلیغاتی چگونه است؟

این نوع تبلیغات هم مانند تمامی تبلیغات بسته به هدف و محصولات متفاوت می باشد . هرچه محصولات و خدمات جذاب تر و کارآمد تر باشد بازدهی بالاتر می رود . در خصوص نوتیف های تبلیغاتی باید دقت داشته باشید که بین هر نوتیف ها یک بازه زمانی مناسب قرار دهید . زمان ارسال نوتیف بسیار مهم است. اگر در زمان نا مناسب یا به تعداد خیلی زیاد نوتیف ارسال کنید ممکن است باعث اذیت و خشم کاربران شود و نوتیف شما را خاموش کند و اینگونه ارتباط شما با آن فرد تقریبا قطع شده و بازگرداندن فرد به کسب کار خود بسیار سخت خواهد بود .

در کل نوتیفیکیشن ها پل خوبی بین شما و کاربرانتون به شمار می رود و تنها با کمی توجه و دقت در زمان ارسال و نوع مخاطبانتان می توانید آنان را یوزر دائمی خود کنید.

 

مزایا و کاربرد ها

نکاتی که باعث می شود بهترین نتیجه را از خدمات خود به دست بیاورید

برای بهره گیری هرچه بهتر از خدمات نوتیفیکیشن ها بهتر است اصول ها و نکات آن ها رعایت کنید تا به بهترین نتیجه از عملکرد خود دست پیدا کنید

  • استفاده از تصاویر: با توجه به تحقیقات، نوتیف هایی که حاوی تصاویر هستند نرخ کلیک بالاتری دارند . استفاده از تصاویر جذاب باعث می شود جذب مخاطب تا 56 درصد بالا برود . البته در انتخاب عکس ها دقت کنید که حجم آن ها کمتر از 1 مگابایت باشد.
  • دقت در طراحی پیام: محتوای نوتیف را طوری بنویسید که اشاره مستقیم نکند اما بتواند کاربر را ترغیب به کلیک روی آن کند.
  • گروه بندی کاربران: با استفاده از پنل کاربری سعی کنید کاربرانی را شناسایی کنید که امکان دسترسی آنها به نوتیف ها بیشتر است و بهتر می توانند از خدمات استفاده کنند.
  • بیش از حد نوتیف ارسال نکنید: ارسال بیش از حد نوتیف برای کاربران باعث کلافه شدن و اذیت شدن آنها می شود و ممکن است نوتیف شما را میوت یا قطع کنند و دیگر برگرداندن مخاطبین به اپ یا وبسایت بسیار سخت می شود.
  • کوتاه و مختصر باشد: به طور کلی نوتیفیکیشن های کوتاه تر برای مخاطبین جذاب تر هستند. سعی کنید نوتیف های خود را بین 10 الی 30 کارکتر قرار دهید تا نرخ کلیک بیشتری داشته باشید.
  • با توجه به موقعیت مکانی کاربر نوتیف ارسال کنید: با توجه به موقعیت مکانی برای کاربران نوتیف ارسال کنید. به عنوان مثال اگر کسب و کاری در غرب تهران راه انداخته اید بهتر است برای کاربرانی که سمت غرب هستند نوتیف ارسال کنید.
  • کد تخفیف برای کاربران ارسال کنید: برای کاربرانی که در سایت یا اپلیکیشن شما عضو هستند اما خریدی از شما نکرده اند، کد تخفیفی ارائه دهید تا این افراد برای خرید از شما ترغیب شوند.
  • پیام ها بهتر است شخصی سازی شود: یکی از عوامل موثر در افزایش نرخ کلیک، شخصی سازی با توجه به علایق و تمایلات هر فرد می باشد . این کار باعث می شود نرخ کلیک نوتیف شما تا 3 برابر افزایش یابد.
  • به تفاوت نمایش در دستگاه ها توجه کنید: نحوه نمایش پوش نوتیفیکیشن IOS و اندروید متفاوت است به همین دلیل هنگام ارسال نوتیف باید به نوع و سیستم عامل دستگاه کاربران توجه کنید.
  • هدف خود را مشخص کنید: اغلب هدف از ارسال نوتیف ها، کلیک روی آنهاست. شما با ارزش دادن به پیام های خود می توانید کاربران را ترغیب به کلیک کردن کنید.
  • ساده و شفاف صحبت کنید: هنگام ارسال پیام هرچه واضح تر و آشکار تر با کاربر صحبت کنید به همان میزان کاربران بیشتری جذب می شوند.
  • کم ولی قوی نوتیف ارسال کنیم: برای کاربرانتان حس از دست دادن چیزی رو ایجاد کنید. به عنوان مثال اگر تخفیف ویژه ای روی محصولات دارید برای آن تخفیفات بازه زمانی کوتاهی مشخص کنید. به این ترتیب کاربران برای به دست آوردن کالا یا خدمات شما ، ترغیب می شوند.
  • از Social Proofاستفاده کنید: اثبات اجتماعی می تواند نرخ کلیک را افزایش دهد. البته توجه داشته باشید که که در این ادعاهایتان زیاده روی نکنید.
  • به زمان ارسال نوتیف دقت کنید: توجه به بیشترین میزان بازدهی و نرخ کلیک توسط کاربران باعث می شود شما خدمات بهتری از نوتیف خود دریافت کنید.
  • برای کاربر گزینه های مختلف پیشنهادی قرار دهید: این قابلیت به کاربر اجازه می دهد نوع نوتیف و محتوای نوتیف خود را انتخاب کند.

راهنمای استفاده از خدمات نوتیفیکیشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات جدید