logo


۰۲۱-۴۴۹۶۵۳۸۳

مقایسه و تفاوت پوش نوتیفیکیشن با اس ام اس در چیست

تبلیغات به کمک روش های پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی و SMS راهکار مؤثری برای ارتباط با مشتریان هستند. پوش نوتیفیکیشن ها نوشتارهای مختصری هستند که در صفحه نمایش تلفن همراه یا رایانه شخصی ظاهر می‌گردند و قادرند شامل مطالب چندرسانه‌ای پرباری نظیر عکس‌ها، فایل‌های متحرک یا ویدئوها باشند. تبلیغات به کمک پیامک ها به این صورت است که پیامک از راه شبکه‌ی مخابراتی موبایل (به جای اینترنت) بلافاصله به دستگاه تلفن همراه فرد ارسال می‌گردد. از طریق اجرای این کمپین‌های تبلیغاتی، خریداران معمولی ممکن است به خریداران وفادار مبدل گردند.

مقایسه هزینه ارسال SMS و پوش نوتیفیکیشن ها

تفاوت در هزینه ارسال پوش نوتیفیکیشن‌ها و پیامک‌ها به چند عامل اصلی بستگی دارد.

پوش نوتیفیکیشن‌ها

  • از طریق اینترنت ارسال می‌شوند و نیازی به هزینه‌های شبکه تلفن همراه ندارند.
  • می‌توانند شامل عکس، آیکون و محتوای رسانه‌ای غنی باشند بدون اینکه هزینه اضافی برای ارسال آن‌ها در نظر گرفته شود.
  • میزان جذب توجه مخاطب بالاتر است که نقش شایانی برای کسب و کارها دارد.

SMS

  • برای ارسال‌کننده هزینه مستقیم دارند و از طریق شبکه تلفن همراه ارسال می‌شوند.
  • محدودیت‌هایی در تعداد کاراکترها دارند و برای ارسال محتوای رسانه‌ای نیاز به فرمت‌های خاص و هزینه‌های بیشتری دارند.
  • با توجه به رشد روزافزون دنیای دیجیتال، افراد مایلند که از پیامک ها برای اهداف حیاتی‌تر و بااهمیت‌تر استفاده کنند.

تعداد کاراکترهای مجاز در پیامک و پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی متفاوت است

پیامک تبلیغاتی

در فارسی، هر پیام کوتاه می‌تواند تا 70 نویسه را در بر بگیرد. این نویسه‌ها می‌توانند شامل حروف الفبا، ارقام، علامت‌های دستوری و فضاهای خالی باشند. چنانچه تعداد نویسه‌ها از این مقدار فراتر رود، پیام به بخش‌های بیشتری تقسیم شده و ارسال آن هزینه‌ی بالاتری را در پی خواهد داشت.

نوتیفیکیشن

حجم کارکتر‌های مجاز در پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی به قوانین مختص به بسترهای نرم‌افزاری (مثل Android یا IOS) و برنامه‌های کاربردی مرتبط وابسته است. در مواقعی، این پوش نوتیفیکیشن ها می‌توانند دارای متنی بلندتر، تصویر، صوت و حتی دکمه‌هایی برای اقدامات خاص باشند.

مقایسه روش دریافت پوش نوتیفیکیشن با اس ام اس

تبلیغات پوش نوتیفیکیشن

این دسته از پیام‌ها توسط سایت‌های اینترنتی یا برنامه‌های کاربردی فرستاده می‌شوند. برای دریافت پوش نوتیفیکیشن ها، کاربران باید در ابتدا رضایت خود را به دریافت این پیام‌ها از سایت یا برنامه مورد نظر اعلام دارند. زمانی که کاربران موافقت خود را اعلام کرده‌اند، این پیام‌ها می‌توانند در هر لحظه‌ای که به اینترنت متصل باشند، بر روی نمایشگر کامپیوتر یا صفحه گوشی همراه آن‌ها ظاهر شوند.

پیامک‌ها

برای دریافت پیامک، مشتریان باید شماره‌ی موبایل خود را به شرکت مورد نظر واگذار کنند. پس از آن، شرکت قادر خواهد بود تا پیام‌های بازاریابی را به شماره‌ی موبایل مشتری ارسال نماید. برای دریافت این پیام‌ها نیازی به دسترسی به اینترنت نیست و این امکان وجود دارد که پیام‌ها در هر ساعتی از شبانه‌روز به تلفن همراه مشتری فرستاده شوند.

تفاوت در محدودیت پیامک (اس ام اس) تبلیغاتی و پوش نوتیفیکیشن

نیاز به اجازه کاربر

کاربران باید اجازه دهند تا پوش نوتیفیکیشن‌های شما را دریافت کنند اما درخصوص تبلیغات پیامکی اجازه مخاطب برای دریافت آن لازم نیست.

محدودیت‌های سیستم عامل

نحوه نمایش پوش نوتیفیکیشن‌ها در سیستم‌عامل‌های مختلف ممکن است متفاوت باشد اما در مورد SMS ها تفاوتی در نمایش آن بین سیستم عامل های متفاوت وجود ندارد.

فواید بازاریابی پیامکی

دسترسی به همه کاربران

بیش از ۶۵ درصد افراد در جهان به گوشی تلفن همراه دسترسی دارند، بنابراین ارسال پیامک می‌تواند به شکل گسترده‌ای برای هدف‌گرفتن از مشتریان مورد استفاده قرار گیرد.

شناخته‌شده و پراستفاده

اس‌ام‌اس‌ها به عنوان یک راه ارتباطی معمولاً برای همه شناخته‌شده‌اند و کسب‌وکارها از طریق اس‌ام‌اس تبلیغاتی پیام‌های خود را به مشتریانشان می‌رسانند.

راحتی

بهره‌گیری بی‌دردسر و فهمیدن فوری مفهوم پیام از سوی مخاطبان.

مزایای تبلیغات پوش نوتیفیکیشن

امکان ارسال پیام‌های مهم و حساس به زمان

در دنیای امروز که اطلاعات به سرعت در حال جریان هستند، امکان ارسال پیام‌های مهم و حساس به زمان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این قابلیت به ما اجازه می‌دهد تا اطلاعات ضروری را در لحظات کلیدی به دست افراد برسانیم، چه آن اطلاعات مربوط به یک وضعیت اضطراری باشد، چه اخبار فوری در زمینه‌های مختلف مانند سلامتی، امنیت، یا حتی پیشنهادات ویژه تجاری. این توانایی، ارتباطات را به شکلی بسیار مؤثرتر و هدفمندتر می‌کند و به افراد این امکان را می‌دهد که با سرعت و دقت بیشتری از اطلاعات استفاده کنند و بر اساس آن تصمیم‌گیری نمایند. در نتیجه، این ویژگی به عنوان یک ابزار قدرتمند در ارتباطات مدرن شناخته می‌شود که می‌تواند تأثیرات عمیقی بر جامعه و فرد داشته باشد.

هدف گیری دقیق

هدف‌گیری دقیق یکی از روش‌های موثر در بازاریابی دیجیتال است که به شما امکان می‌دهد تا با استفاده از داده‌ها و اطلاعات مربوط به رفتار و علاقه‌مندی‌های کاربران، تبلیغات خود را به صورت موثر و هدفمند ارائه دهید. با ارائه تبلیغات به کاربرانی که احتمالا به محصولات یا خدمات شما علاقه‌مند هستند، شما می‌توانید بازده تبلیغات خود را افزایش دهید و همچنین به جای ارسال تبلیغات به گروه‌های وسیع که شامل کاربرانی هستند که شاید به محصولات شما علاقه‌مند نباشند، شما می‌توانید هزینه‌های تبلیغاتی خود را کاهش دهید با اینکه فقط به کاربران هدف خود تبلیغ کنید.

تاریخچه

مفهوم پوش نوتیفیکیشن در آغاز هزاره جدید شکل گرفت، نخستین خدمات اعلان پوش توسط کمپانی بلک‌بری در سال ۲۰۰۳ معرفی شد، شرکت اپل هم در نسخه iOS 3.0 خود از این سرویس بهره برد، این تکنیک در سال ۲۰۰۹ به عنوان یک ابزار بازاریابی دیجیتالی رونمایی شد، اکنون پوش نوتیفیکیشن‌ها به یکی از ابتکاری‌ترین استراتژی‌های تبلیغاتی تبدیل شده‌اند که در بازاریابی دیجیتال به کار گرفته می‌شوند.

از طرف دیگر مفهوم اولیه ارسال پیام کوتاه در دهه ۸۰ میلادی شکل گرفت، این تکنولوژی در دهه ۹۰ به بازار عرضه شد، اولین پیام کوتاه توسط نیل پاپورث، یک مهندس جوان ۲۲ ساله در انگلستان، در سال ۱۹۹۲ فرستاده شد. در ایران اولین استفاده از سرویس پیام کوتاه در سال ۱۳۸۱ صورت گرفت. امروزه پیام کوتاه تنها به عنوان وسیله‌ای برای ارتباط میان اشخاص نیست، بلکه به عنوان یک روش مقرون به صرفه و مؤثر برای تبلیغات و اطلاع‌رسانی به کار می‌رود.

مقایسه و تفاوت پوش نوتیفیکیشن با اس ام اس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات جدید