logo


۰۲۱-۴۴۹۶۵۳۸۳

پوش نوتیفیکیشن چیست؟

امروزه پوش نوتیفیکیشن به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی  ما تبدیل شده اند. از هشدارهای خبری گرفته تا به‌روزرسانی‌های شبکه های اجتماعی، این پیام‌ها اطلاعاتی در زمان واقعی ارائه می‌کنند و ما را وارد ارتباط با دنیای اطرافمان میکند. در این مقاله، ما مزایا پوش نوتیفیکیشن و نحوه استفاده از آن‌ برای جذب کاربران را بررسی خواهیم کرد.

 

 

پیام‌های کوتاهی هستند که مستقیماً به دستگاه کاربر ارسال می‌شوند. آنها را می توان از طریق برنامه های تلفن همراه، مرورگرهای وب یا حتی ایمیل ارسال کرد. این پیام‌ها برای جلب توجه کاربر و ارائه اطلاعات یا به‌روزرسانی‌های مرتبط طراحی شده‌اند.قطعا شما نیز با این قبیل پیام ها رو به رو شده اید.

تفاوت پیامک متنی و پوش نوتیفیکیشن

این دو راه برای ارتباط با مخاطبان استفاده می‌شود. پیامک‌ها به صورت متنی به کاربران ارسال  و معمولاً برای ارسال پیام‌های کوتاه و ساده استفاده می‌شود. از طرف دیگر، پوش نوتیفیکیشن‌ها در بسیاری از ابزارها مانند مرورگر وب، اپلیکیشن یا سیستم عامل نمایش داده می‌شوند و کاربران با عضو شدن در سرویس پوش نوتیفیکیشن شما، پیام‌های شما را دریافت می‌کنند. پوش نوتیفیکیشن‌ها به صورت جذاب و تعاملی طراحی شده‌اند و معمولاً برای جلب توجه کاربران و هدایت آن‌ها به انجام چندین اقدام استفاده می‌شود.

پوش نوتیفیکیشن و انواع آن

 

 

به طور کلی پوش نوتیفیکیشن به چهار دسته تقسیم بندی میشود:

  1. دسته وب سایت های کامپیوتری
  2. دسته وب سایت های گوشی های هوشمند
  3. دسته نرم افزار تلفن های هوشمند
  4. دسته دیوایس های همراه مانند اسمارت واچ ها

اعلان هایی هستند که در دسکتاپ، تبلت یا دستگاه تلفن همراه ,بازدیدکننده ها زمانی که مرورگر وب خود را باز می‌کنند، نمایش داده می‌شوند. وب‌سایت‌ها از آن برای برقراری ارتباط با کاربران پس از خروج از وب‌سایت خود استفاده می‌کنند تا تعامل و تبدیل بیشتر کاربر را افزایش دهند و همچنین تجربه کاربر  را بهبود بخشند.

مزایای پوش نوتیفیکیشن

Push notification انقلابی در نحوه ارتباط ما با مخاطبان خود ایجاد کرده‌ است که آن را به ابزاری قدرتمند برای جذب کاربران تبدیل می کند که با مزایای پوش نوتیفیکیشن اشنا میشوید :

1.افزایش تعامل کاربر

Push notification باعث افزایش تعامل کاربر می‌شوند. بر اساس یک تحقیق کاربران برنامه‌ای که پوش نوتیفیکیشن را فعال می‌کنند، در مقایسه با افرادی که فعال نمیکنند، ۸۸ درصد نرخ تعامل بیشتری با برنامه دارند.

2.  ارتباط نزدیک با کاربران

پوش نوتیفیکیشن امکان ارتباط نزدیک با کاربران را فراهم می‌کند. با استفاده از اطلاعات و اولویت‌های کاربر، کسب‌وکارها می‌توانند پیام‌های مرتبط را ارسال کنند. این سطح از شخصی سازی به ایجاد روابط قوی تر کمک می کند و تجربه کلی کاربر را بهبود می بخشد.

3. اقدام به عمل با پوش نوتیفیکیشن

پوش نوتیفیکیشن فرصتی را برای کسب‌وکارها فراهم و کاربران را برای انجام دادن ترغیب می کند. Push notification می تواند  برای خواندن مقاله، تماشای یک ویدیو یا خرید باشد، که باعث اقدام کاربران شود. با ارسال یک پیامک قانع کننده، کسب و کارها می توانند تأثیر پیام های خود را به حداکثر برسانند.

 

 

4. اختیاری بودن پوش نوتیفیکیشن برای کاربران

برخلاف سایر شبکه های ارتباطی، پوش نوتیفیکیشن اختیاری است. این بدان معناست که کاربران بر پیام هایی که دریافت می کنند کنترل دارند و می توانند هر زمان که بخواهند میتوانند آن را فعال یا غیرفعال کنند. با دادن این سطح از کنترل به کاربران، کسب‌وکارها می‌توانند اطمینان حاصل کنند که پیام‌هایشان به مخاطبان علاقه‌مند می‌رسد.

بهترین نکات برای استفاده از پوش نوتیفیکیشن

در حالی که پوش نوتیفیکیشن مزایای متعددی را ارائه می‌دهند، استفاده مؤثر از آنها مهم است. در اینجا برخی از بهترین روش ها برای استفاده از اعلان های فشار آورده شده است:

زمانبندی مناسب،کلیدی راهگشا

زمان‌بندی نقش مهمی در موفقیت این نوع پیامک دارد. با ارسال پیام ها در زمان مناسب, پیامک ها توسط کاربران دیده می شود.بازه زمانی مشخص برای ارسال پوش نوتیفیکیشن یکی از نکات کلیدی است که باید حتما رعایت شود، زیرا اگر به درستی انجام نشود، بازخورد مناسبی از تعامل با کاربر دریافت خواهیم کرد.

منطقه زمانی مخاطبین هدف خود را در نظر بگیرید. ارسال اعلان در نیمه شب ممکن است منجر به نرخ تعامل پایین شود، زیرا کاربران احتمالاً خواب هستند. مهم است که اعلان‌های خود را بر اساس منطقه زمانی کاربران خود برنامه‌ریزی کنید تا اطمینان حاصل کنید که آن‌ها آن‌ها را در زمان مناسب دریافت می‌کنند.

بررسی رفتار کاربر

 

 

الگوهای رفتاری کاربران خود را تجزیه و تحلیل کنید تا زمان هایی را که بیشتر فعال هستند و احتمالاً با برنامه شما درگیر هستند را شناسایی کنید. به عنوان مثال، اگر یک برنامه تجارت الکترونیک دارید، ممکن است متوجه شوید که کاربران به احتمال زیاد در زمان استراحت ناهار یا عصر بعد از کار خرید می کنند. با ارسال اعلان ها در این زمان ها، می توانید شانس تعامل با کاربر را افزایش دهید.

ارسال نکردن بیش از حد پیامک پوش نوتیفیکیشن

بمباران کاربران با اعلان های بیش از حد می تواند منجر به آزار و اذیت آنها شود و ممکن است باعث

شود آنها اعلان های برنامه شما را غیرفعال کنند.

ارسال نکردن اعلان های نامربوط

ارسال پیام‌های عمومی یا نامربوط می‌تواند منجر به انصراف کاربر و کاهش نرخ تعامل شود. مطمئن شوید که پیام‌های شما متناسب با علایق و ترجیحات کاربر است.

کوتاه و مختصر ارسال کنید

پوش نوتیفیکیشن باید مختصر و دقیق باشند. کاربران به احتمال زیاد با پیام هایی که واضح و قابل درک هستند درگیر می شوند. پیام های خود را کوتاه و قانع کننده نگه دارید.

آزمایش کنید و نتیجه های خود را بررسی کنید

 

 

مانند هر استراتژی بازاریابی، آزمایش و تکرار مهم است. نرخ تعامل، نرخ کلیک و نرخ تبدیل را کنترل کنید تا مشخص کنید چه چیزی برای مخاطبان شما بهتر است. از این داده ها برای اصلاح پیام های خود و بهینه سازی کمپین های خود  استفاده کنید.

کمپین های Push Notification و انواع آنها

کمپین های تبلیغاتی

کمپین‌های تبلیغاتی یکی از رایج‌ترین کمپین‌های ارسال پیامک هستند. آنها برای تبلیغ محصولات، خدمات یا پیشنهادات ویژه به مشتریان استفاده می شوند. کمپین های تبلیغاتی را می توان برای گروه خاصی از مشتریان یا برای همه مشتریان ارسال کرد. آنها اغلب شامل یک تماس برای اقدام، یا یک کد تخفیف و یا لینک به یک صفحه فرود هستند.

به عنوان مثال، یک خرده فروش لباس ممکن است یک کمپین تبلیغاتی برای مشتریان خود ارسال کند که 20٪ تخفیف برای تمام لباس های تابستانی ارائه می دهد. این پیام ممکن است شامل لینکی به فروشگاه آنلاین باشد که در آن مشتریان می‌توانند لباس‌ها را خریداری کنند.

این قبیل شکل از پوش نوتیفیکیشن یکی از بهترین و موثر ترین روش ها در تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ در سراسر دنیا میباشد.

آشنایی با روش های مختلف تبلیغات موثرموثر

کمپین اطلاعیه های معاملاتی

اعلان‌های تراکنش یکی دیگر از انواع مهم کمپین فشار اعلان پیامکی است. آنها توسط اقدامات یا رویدادهای خاص مانند تأیید خرید، اعلان حمل و نقل یا درخواست بازنشانی رمز عبور فعال می شوند. اعلان‌های تراکنش اطلاعات مهمی را در مورد تعامل آنها با یک تجارت به مشتریان ارائه می‌دهند.

 

 

به عنوان مثال، یک وب‌سایت تجارت الکترونیک ممکن است یک اعلان معاملاتی برای مشتری ارسال کند که سفارش او را تأیید می‌کند و تاریخ تحویل تخمینی را ارائه می‌کند. این نوع اعلان به ایجاد اعتماد کمک می کند و مشتریان را از وضعیت خرید خود مطلع می کند.

کمپین پیام های شخصی

پیام‌های شخصی‌شده کمپین‌های اعلان پیامکی بسیار هوشمند و هدفمند برای مشتریان طراحی شده‌اند. این کمپین ها با بررسی داده ها و رفتار مشتری برای ارسال پیام مورد خود در زمان مناسب استفاده می کنند. پیام‌های شخصی‌شده را می‌توان برای توصیه به کاربران بر اساس محصولات در خریدهای قبلی، موارد استفاده از سرویس مورد نظر، لوکیشن و یا موارد دیگر میتوان مورد استفاده قرار داد.

به عنوان مثال، اگر شما از سایتی خرید بلیط اینترنتی کرده بودید در زمان آفرها و مناسب های مختلف برای شما، با استفاده از تحلیل اطلاعات قبلی، پوش نوتیفیکیشن دریافت میکنید.

کمپین یادآوری رویداد ها

یادآوری‌های رویداد کمپینی است که برای یادآوری رویدادها یا قرارهای آینده به مشتریان ارسال می‌شوند. آنها را می توان برای طیف گسترده ای از رویدادها، مانند کنسرت ها، وبینارها، قرار ملاقات با پزشک یا معرفی محصول استفاده کرد. یادآوری‌های رویداد کمک می‌کند اطمینان حاصل شود که مشتریان تاریخ‌های مهم را از دست نمی‌دهند.

به عنوان مثال، یک استودیوی تناسب اندام ممکن است یک یادآور رویداد برای اعضای خود در مورد کلاس یوگا هفته آینده ارسال کند. پیام ممکن است شامل تاریخ، زمان و مکان کلاس باشد.

 

 

کمپین درخواست بازخورد

این کمپین برای جمع‌آوری بازخورد از مشتریان ارسال می‌شوند. از آن می توان برای جمع آوری نظرات، رتبه بندی ها یا پیشنهادات برای بهبود استفاده کرد. درخواست های بازخورد به مشتریان نشان می دهد که نظرات آنها ارزشمند است و به کسب و کارها کمک می کند محصولات یا خدمات خود را بهبود بخشند.

به عنوان مثال، یک رستوران ممکن است پس از تجربه غذاخوری مشتری، درخواست بازخوردی را برای مشتری ارسال کند و از آنها  بخواهند به کیفیت غذا از 1 تا 10 امتیاز دهند .

نتیجه

پوش نونیفیکیشن در دنیای دیجیتال مارکتینگ نقش به سزایی دارد و با اثر گذاری بسیار بالای خود در کسب و کار و شناختن ما به مخاطبان باعث هر چه بهتر شدن روند کار میشود.

این قابلیت  اگر در بهترین شکل و درست ترین شیوه مورد استفاده قرار بگیرد تبدیل به ابزاری کاربردی برای کسب و کار ما میشود که باعث افزایش بازدید وبسایت ما میشود.

با درک هر چه بهتر این ابزار و کاربرد های آن میتوان در کوتاه ترین مدت بیشترین اثر را در کسب و کار مان مشاهده کنیم.

پوش نوتیفیکیشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات جدید