logo


۰۲۱-۴۴۹۶۵۳۸۳

روش پوش نوتیفیکیشن برای افزایش اینگیجمنت ریت چیست؟

از آنجایی که هر فروشنده برای فروش محصولات خود نیاز به دیده شدن در فضای مجازی دارد پس باید با روش های دیده شدن در این فضا اشنا باشد.در حوزه دیجیتال مارکتینگ به میزان دیده شدن،تعامل و تماس مخاطبان با سایت، صفحات و خدمات شما اینگیجمنت ریت (engagement rate) یا همان میزان تعامل میگویند.

طبیعی است که هر چه از روش های بهتری برای تبلیغ استفاده کنید، میزان تعامل و تماس مخاطبان با شما بیشتر می شود.

انواع روش های افزایش اینگیجمنت ریت با اولویت بیشترین تاثیر گذاری:

  • پوش نوتیفیکیشن
  • تبلیغات تلوزیونی
  • تبلیغات در شبکه های اجتماعی
  • تبلیغات بیلبوردی
  • تبلیغات حضوری

 در ادامه این مقاله به توضیح روش اول میپردازیم.

تعریف و نحوه کارکرد PUSH NOTIFICATION

پوش نوتیفیکیشن یا تبلیغات اعلانی روشی است که با فرستادن انبوه نوتیفیکیشن به موبایل یا سیستم مخاطبان آنها را به استفاده کردن از خدمات،خرید محصولات یا مراجعه به سایت خود دعوت میکنید.در این روش با استفاده از پایگاه داده مخاطبان میتوانید به راه های ارتباطی با مخاطبان دسترسی داشته و پیام تبلیغاتی خود را برای آنان ارسال نمایید.

توضیح روش های مختلف اینگیجمنت ریت

مزایا و معایب پوش نوتیفیکیشن

 مانند بقیه روش ها این روش هم نقطات ضعف وقوت زیادی دارد.

مزایای پوش نوتیفیکیشن

  • افزایش بازدید و ارتباط مخاطبان:

این روش با ارسال نوتیفیکیشن های زمانبندی شده،مرتبط و شخصی سازی شده میتواند باعث جذب و مشتری ها شود

  • حفظ مخاطبان:

با ارسال پیام های متوالی در بازه های زمانی،مخاطبان خدمات و محصولات شما را از یاد نمیبرند.برای این کار باید پیام هایی با محتوای بررسی بروزرسانی ها یا اطلاعات جدید برای آنها ارسال کنیم.

  • قابلیت هدفدار کردن:

با بررسی و مطالعه بررسی های اخیر کاربران میتوان به نیاز های فعلی مخاطبان پی برد و پیام هایی با محتوای نیازهایشان برایشان ارسال کرد.

مثال بارز این روش پیامهای تبلیغاتی فروشگاه ها می باشد.زمانی که شما به طور مثال به دنبال خریدن لپتاپ هستید، این فروشگاه ها پیامی با متن های مربوط به خرید لپتاپ مثل خرید لپتاپ گیمینگ در رنج قیمت 30 تا 40 میلیون برای شما ارسال میکنند

 هزینه کم: برای ارسال پیام نیاز به تولید محتوا ندارند پس نیازی به پرداخت هزینه برای تولید محتوا ندارید.

 معایب پوش نوتیفیکیشن

  • خستگی مخاطبان:

اگر پیام ها بدون در نظر گرفتن زمان بندی برای مخاطبان ارسال شود، باعث خستگی و بعضا تنفر افراد از سایت یا خدمات شما می شود.

  • کاهش مراجعه:

در صورت ارسال پیام های غیر مربوط به کاربران ممکن است کاربران، دیگر به سایت شما مراجعه نکنند.

نقاط قوت و نقاط ضعف پوش نوتیفیکیشن

چرا پوش نوتیفیکیشن؟

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که چرا با توجه به روش های مختلف تبلیغاتی باید از روش پوش نوتیفیکیشن استفاده کنیم!؟

برای اثبات این روش باید به امار جهانی و نمونه های موفق مراجعه کنیم:

آمار جهانی سایت WWW.EMARKETER.COM:

آماری رو در سال 2015 منتشر کرد که در اون به بررسی درصد جذب مخاطبان از طریق دو روش تبلیغ پوش نوتیفیکیشن و روش های دیگر در سه ماهه نخست تبلیغ پرداخت.طبق امار درصد ها به این گونه بوده:

  • ماه اول -جذب پوش نوتیفیکیشن:61% جذب دیگر روش ها:28%
  • ماه دوم- جذب پوش نوتیفیکیشن:50% جذب دیگر روش ها:19%
  • ماه سوم-جذب پوش نوتیفیکیشن:46% جذب دیگر روش ها:13%

با بررسی آمار میتوان دریافت که تبلیغات پوش نوتیفیکیشن هم تعداد جذب بالایی داشته و هم اینکه توانسته درصد بیشتری ازمخاطبان شناور را به مخاطبان ثابت تبدیل کند.

موارد موفق تعدادی از نمونه ها عبارتند از:

  • AMAZON: آمازون از جمله شرکت های موفقی است که از این روش توانسته مخاطب شناور جذب و به مخاطب ثابت تبدیل کند.
  • UBER: این شرکت تاکسیرانی که مشابه ایرانی آن اسنپ است برای جذب ونگه داشتن مشتری از این روش استفاده میکند.
  • ESPN: شرکتESPN که یک خبرگذاری ورزشی محسوب می شود برای منتشر کردن اخبار روز ورزشی روش ارسال اعلان را به کار میبرد.
موارد موفق نمونه ها

انواع PUT NOTIFICATION روش ارسال اعلان به 4 دسته تقسیم میشوند:

  1. PROMOTIONAL: این دسته از اعلانات به پیشنهاد ها و خدمات را ارائه میدهد مثل تخفیف ویژه، جشنواره یا حراجی ها.از این دسته بیشتر فروشگاه ها یا انلاین شاپ ها استفاده می کنند.
  2. INFORMATIONAL: این دسته معمولا به ارائه دادن محتوای بروز مانند اخبار، پیش بینی وضعیت آب و هوا یا اوقات شرعی میپردازد.
  3. TRANSACTIONAL: برای اطلاع رسانی هر گونه تغییر، بروزرسانی یا ورود به حساب مخاطبان از این دسته استفاده می شود.
  4. REMINDING: این دسته وظیفه یادآوری رویداد ها، جشن ها یا جلسات به کاربران را بر عهده دارند. تفاوت بین WEB NOTIFICATION و APPLICATION NOTIFICATION .
حالت های ممکن برای پوش نوتیفیکیشن

در این بخش به مقایسه دو حالت ممکن برای پوش نوتیفیکیشن یعنی اعلان تحت وب و اعلان اپلیکیشن میپردازیم:

  • ظواهر: تفاوت هایی در ظاهر این دو وجود دارد.
  • مخاطبان: معمولا تبلیغات تحت وب برای کاربرانی که وارد سایت میشوند ارسال می شود ولی در تبلیغات برنامه محور باید افراد اپلیکیشن را بر روی سیسیتم خود نصب کنند.

جمع بندی

برای دیده شدن در فضای مجازی و افزایش فروش نیاز به استفاده از مناسب ترین و بهترین روش های تبلیغاتی برای افزایش اینگیجمنت ریت دارید.در این مقاله به یکی از برترین روش های جذب مخاطب اشاره شد. تیم فنی هم نوتیف آماده ارائه مشاوره رایگان و همکاری در این زمینه با مشتریان عزیز میباشد.

3 استراتژی موفق در پوش نوتیفیکیشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات جدید