امروزه با توجه به اهمیت بازاریابی اینترنتی و این که اکثر کسب و کارها به همین سمت روی آورده اند به راحتی می شود با استفاده از پوش نوتیفیکیشن در جهت رشد و توسعه و جذب برای کسب و کار خود پیشرو باشید. هم نوتیف در این مقاله اهمیت پوش نوتیف و روش های موثر در بازاریابی با پوش نوتیفیکیشن ها را شرح می دهد
انواع کاربردها در بازاریابی با پوش نوتیفیکیشن
پوش نوتیفیکیشن یک ابزار قدرتمند در بازاریابی آنلاین است که با استفاده از آن میتوانید پیامهای جالب و خلاقانهای برای رشد سایت و افزایش فروش خود بفرستید. برخی از کاربردهای مهم پوش نوتیفیکیشن که در بازاریابی آنلاین مورد توجه هستند، عبارتند از:
معرفی محتوا و سایت؛ یکی از کاربردهای مهم بازاریابی با پوش نوتیفیکیشن
با فرستادن پوش نوتیفیکشن میتوانید کاربران را از محصولات یا مقالات جدید، کمپینهای فروش و ویژه، و غیره در جریان بگذارید. این کار باعث میشود که کاربران به سایت شما سر بزنند و ترافیک و فروش شما را بالا ببرند.
ارتباط با کاربران اپ؛ یکی دیگر از کاربردهایPush Notifications
گاهی اوقات کاربران پس از نصب یک اپلیکیشن روی دستگاه خود، دیگر به آن علاقهمند نمیشوند. میتوانید با ارسال پوش نوتیفیکیشنهای مختلف مثل: آپدیت جدید، امکانات جدید و غیره آنها را تشویق کنید که دوباره از اپلیکیشن استفاده کنند.
جذب مشتری جدید؛ از کاربردهای مناسب در بازاریابی با پوش نوتیفیکیشن
میتوانید با فرستادن پوش نوتیفیکیشن برای کاربران سایتها و اپلیکیشنهای مربوطه، محصولات و خدمات خود را به آنها معرفی کنید. البته باید در نظر داشته باشید که پیام شما فقط در صورتی برای کاربران دیگر سایتها و برنامهها ارسال میشود که کاربران دریافت نوتیفیکشن را فعال نگه داشته باشند. همچنین، باید به یاد داشته باشید که استفاده از تبلیغات نوتیفیکیشن به این شکل ممکن است باعث رنجش کاربر شود و مثل خرید تبلیغات گوگل توصیه نمیشود.
انگیزه دادن به مشتریان برای خرید سبد خرید رها شده؛ جذابترین کاربرد پوش نوتیفیکیشن
در اپلیکیشنها و سایتهای فروشگاهی اغلب اتفاق میافتد که یک مشتری محصولاتی را به سبد خرید خود اضافه کند؛ اما خرید را تکمیل نکند. ممکن است هزینه ارسال یا قیمت کل محصولات باعث شده باشد که او از خرید منصرف شود. با فرستادن یک پوش نوتیفیکیشن مناسب میتوانید آنها را برای اتمام فرایند خرید وفادار کنید . در جهت رشد بازاریابی با پوش نوتیفیکیشن ها پویا عمل کنید.
وسوسه کردن کاربران برای خرید؛ یکی دیگر از کاربردهایPush Notifications
بسیار کم است که کاربران در اولین بار که به سایت یا برنامه میآیند، خرید خود را انجام دهند؛ اما اگر دوباره به سایت یا برنامه بیایند، شانس خریدشان بیشتر میشود. با فرستادن پوش نوتیفیکیشن میتوانید کاربران را دوباره به سایت یا اپ خود جذب کنید.
حفظ رابطه با مشتریان؛ مهمترین کاربرد پوش نوتیفیکیشن
هزینه نگهداری یک مشتری قدیمی بسیار کمتر از جذب یک مشتری جدید است. اگر برای کاربرانی که حداقل یکبار از شما خرید کردهاند، پوش نوتیفیکیشن های جذابی بفرستید؛ آنها را از تخفیفات آگاه کنید و غیره احتمال بازگشت و خرید مجدد آنها چندین برابر میشود.